Uusi extranet palvelee kolmella kielellä

Rinki avasi uuden kolmekielisen extranet-palvelun yritysasiakkaille tammikuussa. Palvelun kautta yritykset voivat palauttaa helposti ja nopeasti vuosittaisen pakkaustietoilmoituksensa.
Teksti Rinki Kuva iStock

Ringin extranet-palvelu on osoitteessa extranet.rinkiin.fi ja se toimii suomen-, ruotsin- ja englanninkielellä. Ilmoituslomakkeen täyttöohjeet löytyvät myös palvelusta kaikilla kielillä. Lisäksi yritys voi ladata extranetistä asiakasetuihinsa kuuluvan Rinki-merkin ja -todistuksen sekä päivittää yritystietojaan, kuten laskutusosoitteensa.

Uudistuksessa helpottui myös extranetiin kirjautumistapa. Aiemmin kirjautumisessa käytettiin asiakasnumeroa ja salasanaa. Nyt näitä ei tarvitse enää muistaa, vaan extranetiin kirjaudutaan yhteyshenkilön sähköpostiosoitteen ja kertakäyttöisen PIN-koodin yhdistelmällä. Koodi lähetetään kirjautumisen yhteydessä kirjautujan sähköpostiin ja tarvittaessa tekstiviestillä, mikäli matkapuhelinnumero on tallennettu Ringin rekisteriin.

Yrityksen on mahdollista nimetä uuteen extranet-palveluun useampi käyttäjä, kun aiemmin käyttöoikeus oli vain yhdellä henkilöllä. Käyttäjäoikeuksia on palvelussa kahta tasoa. Pääyhteyshenkilöllä on mahdollisuus sekä muokata yritystietoja että raportoida pakkaustietoja, kun taas raportointiyhteyshenkilö voi syöttää pakkaustiedot järjestelmään.

Miksi uusi extranet?

– Palvelu uudistettiin, jotta Rinki pystyy paremmin palvelemaan asiakkaitaan ja vastaamaan heidän toiveisiinsa. Extranet palvelee nyt useammalla kielellä ja sitä voi käyttää useampi yrityksen yhteyshenkilö, kertoo Ringin asiakaspalvelupäällikkö Maija Peltola.

Pakkaustietokysely on muuttumassa EU:n jätedirektiivimuutosten myötä nykyistä tarkemmaksi jo ensi vuonna, minkä vuoksi tarvittiin joustavasti muokattavissa oleva palvelu. Uusi extranet mahdollistaa monipuolisen jatkokehityksen, mistä myös asiakkaat hyötyvät parempana palveluna.